onsdag 12 februari 2014

Det är sådana här saker som får lavan att koka inuti mitt bröst.


Jag blir så trött på människor som kommer med påståenden om att vi feminister förespråkar dubbelmoral eftersom vi vill att kvinnor skall sluta översexualiseras men vi ändå vill ha rätten att gå topless och "visa upp våra kroppar". Ett sådant påstående är PRECIS anledningen till att vi måste kämpa för att sluta översexualiseras. Säger någon att MÄN går topless för att visa upp sina kroppar? Nej, antagligen skall snubben bara bada, eller så är det varmt ute. Vi vill inte gå topless för att få uppmärksamhet. Tvärt om hade det varit så otroligt skönt att slippa få extra uppmärksamhet på grund av det. Så många gånger jag gått utomhus i typ 30+ och känt att tröjan klistrar sig mot kroppen. Kan jag då inte få ta av den som 40 % av befolkningen får? Vad dessa människor uppfattar som dubbelmoral är egentligen två olika punkter under exakt samma rubrik.

1 kommentar:

  1. Tycker du att kvinnor ska kunna gå topless utan att dra blickar till sig...? :) Eller bara kunna gå i enbart bikiniöverdel utan att dra blickar till sig? Känns liite överdrivet att gå runt med sina guppande bröst "bara för att"... Är det inte lätt att det går till överdrift? Ska alla gå runt nakna till slut? :P

    Hoppas att du inte blir stött av min kommentar. Försöker bara förstå resonemanget.

    SvaraRadera