onsdag 12 februari 2014

En mycket begåvad ung herre tar upp livets viktiga frågor.

Detta blogginlägg länkades i facebookgruppen TheGaynessInSweden tidigare i kväll (där jag för övrigt är ganska aktiv - kika in!). Självklart var jag tvungen att svara denne bloggare, samt själv passa på att ställa lite frågor. Nu är det bara att spänt vänta på svar. Skall bli intressant att få höra mer av hans visdomar.

Mitt svar såg för övrigt ut så här:

"Hejsan.
1)
Hur drar man en gräns för vem som är riktig "lebb" och vem som inte är det? Du kanske vet något test man kan göra?
2) De som nu "gör det för uppmärksamhet" existerar säkerligen. Detta eftersom män i stor utsträckning uppmuntrar till det, och erkänner att de går igång på tjejer som håller på med tjejer. Du behöver dock förstå att det finns fler läggningar än homosexualitet. En tjej som gillar tjejer och ändå är med killar är förmodligen bisexuell, pansexuell eller kanske bara queer. Blanda inte ihop dessa tjejer med dina så kallade "attention whores".
3) Att ens "fulhet" skulle ha något med läggning att göra är 0% sant. Bara för att det finns flator vars utseende inte faller dig i smaken, betyder det inte att alla är "fula". Kan garantera att det finns lika många "fula" straighta tjejer. Sedan kan jag också nämna att ungefär var 10e person är gay. Så du ser förmodligen väldigt många flator varje dag bara att du inte vet om det eftersom att de inte springer fram och ropar HEJ JAG ÄR GAY!
4) Att komma ut är ALDRIG något lätt. Även om man har turen att ha föräldrar och vänner som accepterar en så kommer det alltid finnas motgångar. Så tro inte att folk gör det för uppmärksamhet, om de nu verkligen kommer ut. 
Nätet är väldigt "inne" i vårt moderna samhälle, vilket jag antar du vet? Straighta människor visar sin kärlek över hela Facebook jämt och ständigt, och jag förstår inte ditt argument kring att det är "töntigt" att icke-hetero-folk då visar sin kärlek öppet? 

Vänliga hälsningar Sanna, 
en flata som inte slickar fitta för någon
mans skull, utan för att hon älskar fitta."

1 kommentar: