tisdag 11 februari 2014

Ett litet google-projekt jag tog mig an.

Jag satte mig och googlade olika objekt och handlingar, varje gång med ordet woman samt man framför. Jag visste ungefär hur det skulle se ut, men det hjälpte liksom inte med ilskan. Det senaste har jag fått höra väldigt ofta att män minsann har problem också, och därför är feminismen onödig. Kära herrar som påstår detta; vi menar inte att ni inte har några problem. Vi menar att våra är fler + mer vanligt förekommande.

Låt mig förklara det hela med en smärre grotesk analogi:
Att ni då och då får ett blodigt knytnävsslag i ansiktet är riktigt hemskt. Men vi sitter instängda och fastspända, i en liten mörk tortyrkammare där vi långsamt får huden avskalad med en slö potatisskalare, medan folk skrattar åt oss. När vi kämpar för att bryta oss fria, så kämpar vi inte bara mot den våld som vi själva utsätts för. Vi kämpar också för att ni skall slippa bli slagna i ansiktet. För att detta skall hända måste ni dock acceptera att prioriteten kanske bör ligga på att få ut oss ur tortyrkammaren, så att vi kan tänka lite klarare och inte vara så upptagna med att vilja fly. Sedan, mina vänner, kan vi kämpa sida vid sida.

Ordet är: Meal


Ordet är: Lips


Ordet är: Measurement tape


_________________________________________________________________________
Feminism ÄR jämställdhet.
Feminism 
ÄR EJ kvinnlig överlägsenhet.

Att ordet "låter feminint" är inte ett bra argument för motsatsen. 

_________________________________________________________________________


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar