tisdag 11 februari 2014

Förbered er på mer feminism och åsikter här i bloggen.

Jag funderade idag på om jag skall göra en sidoblogg för detta ändamål, men jag tror det är en bättre idé att helt enkelt forma innehåller lite grann i den blogg jag redan har. Jag har varit feminist (och väldigt full av åsikter) hela mitt liv, men har främst hållt dem till facebook, verkliga livet och diverse forum. De senaste månaderna har dock bestått vääääldigt mycket av feminism för mig - inte mer än vanligt, egentligen, men på ett annat sätt. Jag och en tjej på Facebook startade nämligen gruppen Raging Nipples. Grundtanken var att skapa en grupp för oss som är trötta på hur den kvinnliga bröstvårtan sexualiseras i jämförelse med den manliga. Det har dock utvecklats till en aktiv diskussionsgrupp för allmäna feministiska och sexistiska frågor. Älskar verkligen människorna som gått med. Det är moget och dramafritt - och vi växer ständigt.
Sedan gruppen startats har jag fått försvara feminismen med jämna mellanrum, och mer eller mindre förklara varför jag inte är en manshatande psykopat. Skall snart börja trycka upp lite pins och tygkassar med feministiska butskap, är det tänkt. Bland annat en pin med en bröstvårta som lyder "Not yours to censor!". I'm excited about it. Om ni vill gå med i gruppen är ni hjärtligt välkomna dit. Klicka bara HÄR :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar