fredag 21 februari 2014

Hade ett superfint bästisdygn hos Jae i Göteborg ♥

Jag var på väg att skriva bästishelg, men insåg sedan att det är lov jag har... inte helg. Eller ja, när jag skriver detta har jag tekniskt sett både och. Helgception. Fan vad knäppt det ser ut att avsluta en mening med och. Oh god I did it again. Anypoo, efter förra helgens hjärtkrossande händelser behövde jag lite bästiskärlek så jag mellanlandade bara hemma över natten då jag kom hem. Nästa dag bestämde jag mig vid sådär tretiden för att åka till Göteborg. Planen var att fota folk och kanske tröstshoppa lite, men jag insåg snart att det skulle vara mörkt innan jag var där - inte så stor idé med andra ord. Fotandet alltså. Lite tröstshopping hanns faktiskt med, på både H&M och Myrorna. Innan jag åkte hemifrån spontanfrågade jag Jae om hon var på skolan i Göteborg, vilket hon var eftersom de tydligen har lov en vecka innan oss. Tjoho! 
Vi har inte setts på ett tag igen nu, blir lätt så när man bor en bit ifrån varandra och lever separata liv. Vi hade det hur mysigt som helst och jag saknar henne redan igen, min fina kvinna. Vi passade på att ha en egen valentines day för oss själva eftersom den 14e faktiskt sög pung (vilket den i och för sig oftast gör).
Minns ej vad stället hette nu, men det var feeeeeett dyrt. Så sjukt prisvärt dock. Har sällan ätit så god thaimat, vi bara vräkte i oss flera portioner och bad om att få med oss resten hem. Eftersom de hade öppet till elva på kvällen och vi kom dit ganska sent var vi dessutom näst intill ensamma. Myspysigt värre.
Det enda som var mindre bra, om man nu skall vara sådan, var den sura servitrisen - som jag fick för mig att jag kände igen. Halvvägs genom middagen blev jag säker på att vi gått i samma skola, och mindes till och med hennes namn. Är rätt säker på att hon var en av de där småbrudarna som gav mig massa skit. Antagligen därför hon var sur, ni vet, jag har ju blivit ännu mer goddamn fabulous än sist hon såg mig ;)
Tanken var att vi skulle byta julklappar, förresten, men stressigt som det blev glömde jag att ta med hennes. I'm such a douche. Fick hur som skitfina grejer av henne. Hon känner mig så sjukt väl. Nästa gång skall hon allt få sina, haha. De ligger här i min bokhylla färdiginslagna och fina. Ses snart igen, min sköna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar