måndag 24 februari 2014

Här kommer alla vuxenkrav på en och samma gång...

Visst var jag finurlig där, hörde ni Per Gessle i huvudet allihopa?
Hur som haver har alla krav från den -ack- vuxna världen bara flödat över mig den senaste veckan. Jag hittade en annons om sommarjobb på djursjukhus via arbetsförmedlingen dit jag förmodligen skall söka. Detta leder till CV-skrivande vilket är en jäkla ångest i sig. Dessutom har jag bestämt mig, efter många om och men, att jag skall söka SLU i Uppsala som förstahandsval och SU i Stockhollm som andrahandsval. Jag lyckas få en del översättarjobb utan översättarutbildning för tillfället, och dessutom känner jag att jag inte orkar plugga såpass tunga ämnen i tre år. Just nu tar Svenska 3-kursen över mitt liv, till exempel. Jag känner att jag kommer få börja käka ADHD-medicin om jag skall sitta med uppsatsliknande uppgifter dagarna i ända, och det har jag bestämt mig för att jag minsann inte har lust med. Djursjukvård är mer av ett plugga-in-fakta-ämne vilket passar mig och mitt underliga text/bild-minne rätt bra. Dessutom kommer jag med största säkerhet alltid ha ett jobb inom djursjukvård då det efterfrågas mer och mer - även i England vad jag vet. Får bara hoppas att någon vill anställa en tatuerad brud, och ser till insida före utsida.. .Eh. Sedan har jag ju i och för sig en jäkla massa idéer till egna företag, så min framtid är rätt ljus i vilket fall. Måste bara lära mig att rita...eh. Aaaanypoo, har änna bara legat i sängen den senaste veckan, i alla fall sedan jag kom hem från Jae. Visst har det delvis berott på förra helgens händelser (man blir rätt förlamad när man saknar någon), men främst beror det på alla krav som bara boxade mig i ansiktet plötsligt. På de grejer jag nämnt nu kommer också pågående översättarjobb samt en jävla massa plugg i denna helvetets slutspurt mot studenten. Studenten, där har vi mer panik! Hade till och med en mardröm om studentmössor inatt, vilket säger en hel del om hur full min stackars hjärna är med stress och beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar