måndag 24 mars 2014

Äntligen blir jag kattmamma igen.

Förra veckan fick vi in två hemlösa katter från Kattslussen på jobbet. Jag blev helkär och ännu en gång påmind om mina egna sötnosar, som jag tvingades lämna kvar hos pappas ex när de gick isär. Nästa dag skulle jag precis berätta för pappa att jag vill skaffa katt igen (något han lovade att vi skulle göra när vi kommit i ordning här efter flytten). Precis samtidigt säger han att hans chef undrar om vi vill ha en kattunge av dem. Jaaaaaaaaaaa utbrister jag och får se bilder på den tussiga lilla sötnosen här nedan. Nu är det klart att hon flyttar in till oss vecka 16, då jag har tid att vara hemma och vänja henne vid lägenheten osv. Innan vi visste könet så gick både pappa och bror (som inte bor här, men ändå) med på att döpa katten till Castor om det var en hane. Nu när det är en hona har jag föreslagit Milou, för vi älskar alla Tintin i den här familjen. Pappa gnällde över att Milou är en hane, men han ger nog med sig till slut. Mähähä. Nu har jag en anledning att köpa söta kattgrejer igen. Fett ägigt yao, som ungdomarna säger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar