lördag 3 maj 2014

Håret är en berg-och-dal-bana just nu. Goddamnit.

1. Färgar äntligen med Lilac från Directions. Inser när jag kommit ner till ungefär halva burken att, oh balls, det här kommer inte räcka till ens halva håret. Tänker att jag låter det sitta i ändå, så får jag se hur det blir. När jag sköljer ur det har det inte hänt mycket med håret alls. Det är i princip svagt blålila i luggen och lite gråblont i resten. Kände inte att jag hade tid att åka in till Göteborg och köpa mer färg på Shock heller. Funderar på att  temporärt köra på en lila som jag lättare kan få tag på.



2. Köper en random lila på Åhlens, från Loreal. Lika bra att köra på det så länge, så har jag i alla fall lila hår på balen, som faktiskt är om 5 dagar. Så får jag köra på Lilac vid ett senare tillfälle.

3. Ah, inget vill verkligen gå rätt till. Färgen är mer åt det röda hållet än det blå, och jag har blekt 5 gånger för att slippa ha just rött hår. Dessutom blir det mest stark färg längst upp på huvudet och resten blir typ... grålila... och helt fläckigt.

4. Surar hela dagen och ber pappa köpa hem choklad till mig för att stilla min ångest. Till slut tar jag saxen och klipper av de mest slitna topparna. Det kännes yttebyttelite bättre.

5. Det som fattas nu är att - trots att tiden inte finns - ta mig till Shock på måndag eller onsdag (bara resan blir typ 300:- i sig, tack vuxenlivet!?) och köpa någon lila färg som kan täcka det ljusare. Suuuck.



I currently kinda look like a bad version of Tonks. 

1 kommentar:

  1. Directions och stargazer går att blanda med balsam, så köp en mörkare nyans och blanda med balsam så blir det mer färg till billigare pris!
    Gör typ alltid så...

    SvaraRadera