torsdag 1 maj 2014

Nu är det snart dags att (förhoppningsvis) bli lila i huvudet.

Att bleka henna är en jäkla mardröm, och det visste jag redan innan jag gav mig på det här. Jag har gjort det någon gång innan och tänkt att HA, never again. Henna är ett helt underbart sätt att färga håret på - speciellt rött - då det är som en hårkur varje gång och ger jättefin färg. Nackdelen, förutom att det luktar som korvspad och gammalt hösilage när man blandar till det, är att det är väldigt permanent. De här gången bestämde jag mig dock på riktigt. Efter sisådär 4 år som rödtott är jag trött på det. Jag är just nu på steg 5 i den fina lilla tidslinjen ni ser nedan, och idag sker förhoppningsvis steg 6 och 7. Jag är jättenervös, för mitt hår kommer inte vara riktigt blont innan jag tar i den lila färgen. Hoppas att det blir rätt bra ändå.


1 kommentar:

  1. Heja dig!!!

    Har själv haft rött hår i fleeeera år men är däremot inte trött på det utan på att färga det och hålla det i en fin röd nyans jämt.. nu är jag själv blond. Skulle eg. rekommendera shocks blekning från manic panic för jag vet ingen bättre blekning och jag har hållt på med blekning länge. Haha :)

    Bara ett tips i framtiden. (obs! måste ju inte vara lika bra alla men jag hoppas) :)

    SvaraRadera