tisdag 22 juli 2014

När en klipper sig mitt i en ångestattack...

Som genderqueer brud så har jag ibland väldig ångest över mitt feminina utseende. Jag känner inte för att gå in så mycket på detaljer här, men jag har till exempel drömt om kort hår i många år nu. För ungefär tre år sedan, strax innan jag började på Dingle, så bad jag frisören om en kort och androgyn frilla. Det var långt ifrån vad jag fick, och jag hade ångest över min tant-page genom hela ettan. Idag vaknade jag med världens dyfori*, och några timmar senare stod jag i badrummet och lät saxen gå lös. Man är inte så där jätteförsiktig när man har världens ångest, så de korta partierna är väldigt ojämna på sina ställen. Woopsie. Tur att det finns mössor. Otur att det jämt är typ 30 grader. I övrigt är jag nöjd. Äntligen har jag Tegan-lugg.  När snagget växt ut ett par centimeter och jag kan färga om det så lär det bli finemang.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar