måndag 4 augusti 2014

"Hur säger jag nej utan att såra honom?"

Detta inlägg lär innehålla en hel del svordomar. Sorry not sorry.
Det här har jag hört flera gånger de senaste dagarna. Hur gör jag som ickeman om jag vill säga nej till en man, helst utan att göra honom obekväm/sårad/whatever? Jo nu kommer det enkla svaret: SKIT I HONOM. Seriöst, du som ickeman har ingen skyldighet att hela tiden uttrycka dig på ett sätt som stryker männen medhårs. SPECIELLT inte om denne man vägrar lämna dig ifred till den grad att du blir nervös över hur du skall avböja på ett "snällt sätt". Fuck honom! Fuck hans brist på respekt för din personliga bubbla! Fuck hans brist på respekt för att du är en individ som gör vad fan du vill - inklusive uttrycker att du minsann inte är intresserad av honom. Om han blir "sårad" av att höra ett nej behöver han definitivt höra många fler nej i sitt liv. Stackars lilla kränkta man som är så privilegierad att han inte klarar av när saker för en gångs skull inte blir precis som han vill. Måste vara jobbigt!
Många gånger behöver ickemän använda sig av repliker som "jag har en pojkvän" eller "jag är gay" för att bli lämnad ifred av en man - till exempel på krogen. Jag är en av dem. Mina vänner är bland dem. Hela grejen att detta funkar bättre än "nej jag är inte intresserad" tyder på att någons "ägande" av dig betyder mer för männen än ditt eget nej. Du kanske bara behöver bli övertygad, right? Jag har till och med varit med om att män vägrat lämna mig ifred på krogen även efter jag talat om att jag är gay. Senaste gången så närmade sig snubben mig fysiskt och försökte pussa mig med motivationen (skojar inte ens) "gaypuuuuuss!"... Excuse you!?
För i helvete, snubbjävlar. Lär er att inte alla vill ha er varenda jävla sekund. Fuck god ton! Fuck dessa idioter. Säg nej så mycket du bara orkar! På vilket sätt du vill! Var elak! Bry dig inte om deras känslor om de inte bryr sig om ditt avböjande! Och om de tvingar sig på dig fysiskt trots att du uppenbart visat att du inte vill - smäll till dem på käften.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar