lördag 20 september 2014

Allow me to rage about this bullshit.

>>Den här<< artikeln cirkulerar just nu runt på sociala medier.
Följande inlägg är utspottat in raging fury och därmed inte ett dugg välformulerat :)


Till att börja med vill jag säga:


Som vit person har jag självklart vithetsprivilegier, så när jag pratar om folk som har det svårare än vita män (HAHA) så är jag medveten om att jag inte har det värst! Det är främst som HBTQ-person jag själv påverkas av SDs politik och framgång. Sedan är det svårt att undgå deras otroligt antifeministiska och vidriga syn på alla som inte är vita (cis)män...


_________________________________________________________________________________

Let's get quoting:


"Om det är någon som nu på grund av detta bestämmer sig för att tycka illa om, eller försöker få det till att jag försvarar högerextremism, så får ni helt enkelt gå och skita ner er."
Woops, nu blev det pinsamt. Insåg inte att jag sårar dina känslor när jag ogillar ditt förflutna som nazist. Detta skall absolut inte upprepas! 

"Den vita arbetarklassen känner sig sviken. Speciellt den vita manliga arbetarklassen. Vi får varje dag höra att vi är privilegierade, otacksamma och står för allt ont i världen."
FÖR ATT NI ÄR PRIVILIGIERADE. "Allt ont i världen".. vänta, ska hämta en näsduk.


"Vi är alla våldtäktsmän, eller åtminstone skyldiga till brottet för gruppen vi tillhör." 
Det är fantastiskt skönt när folk faktiskt inser feminismens verkliga syfte. (Att avslöja alla mäns gemensamma våldtäktsagenda medan vi jobbar oss närmare ett matriarkat där vi alla är tjocka, håriga, osminkade flator och passas upp av rosaklädda manstjänare som alla går på månatlig helkroppsvaxning och tvingas använda pronomenet hen). 

"Var tacksam din dumma lågutbildade våldtäktsman som har det så bra. Sexismen och rasismen som riktas mot dig är av god natur. "
Omvänd rasism - ett problem lika utbrett som heterofobi. #savethewhitepeople 



"Min ras var min religion, min vita hud min uniform. För att ni tvingade mig. Jag satte mig aldrig i gruppen "vit man". Jag blev satt där och när ingen annan stod upp för gruppen folk hade satt mig i och hatat mig för, så hittade jag några som stod upp för mig. "
Jag lider med dig. Som vit man person måste det kännas väldigt tungt att ses som vit man.
Ps. När de enda som "står upp" för dig är nazister så bör du förmodligen fundera på om det är hos dig själv som problemet ligger. 


"Så nästa gång du träffar en SD:are, ge lite kärlek och omtanke. Visa vänskap."
Om du faktiskt hade varit förtryckt någon gång i ditt liv så hade du aldrig kommit med detta uttalande. Hur som helst, hur låter detta?
"Hej lille SD-gulle! Du som inte vill att jag skall få skaffa barn eller gifta mig, som jämför min läggning med tidelag och pedofili, som anser att mina trans-vänner inte finns, inte är på riktigt, vill kasta ut mina ickevita vänner och bekanta från deras egna land, eller i alla fall har en helvetes massa fördomar om dem som du glatt delar med dig av till alla. Ska vi kramas lite så du inte känner dig utstött?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar