måndag 29 september 2014

Mina mest sönderlästa böcker + en bonusdeltagare.

Det finns ett par böcker som jag valt att läsa om; för att jag saknat karaktärerna, upplevelserna och fantasivärlden som bor där mellan pärmarna. Skuggorna i spegeln av Inger Edelfeldt är en av dem.
Sedan finns det böcker som jag läst så många gånger att de inte orkat med mig längre.
Den flammande bägaren har jag nog läst 4-5 gånger genom åren, och dragit med mig överallt, vilket sannerligen syns. Fenixordern har blivit uppslukad kanske 3 gånger (minnet är lite luddigt as usual) och är inte i riktigt lika charmigt skick som sin hyllkompis. Utöver de gånger som böckerna blivit lästa av mig, så har även min mamma läst dem flera gånger (och det är inte omöjligt att de blivit utlånade).
The half blood prince får också vara med på ett hörn eftersom den råkade läggas på ett blött handfat i ett hotellbadrum på en familjesemester. Därför är nu är flertalet sidor vågiga. Det ser lite ut som att hen gjort sig partyredo med våffeltången. Det bör påpekas att min (ack så närsynta och morgonblinda) moder står ansvarig för sagd vattenmisshandel, så skyll inte på mig för denna hädelse av religiösa skrifter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar