fredag 24 oktober 2014

Denna morgontrötta bitterfitta har nu avklarat sin första jobbvecka.

Fredag idag, yesssss. Är så stolt över mig själv. Jag har tagit mig till jobbet varje dag, oavsett hur överjävligt det är att komma upp på morgonen när lägenheten är iskall, höstregnet blåser mot rutan och solen inte gått upp ännu. Dessutom promenixar jag till jobbet, och får därmed 30-40 minuters promenad om dagen. Fan va hurtigt. I onsdags ville jag ta bussen på morgonen pga pissväder, så jag gick på den buss som kom på utsatt tid och med rätt nummer (samma som jag alltid åker med)... efter en stund säger chauffören att det är en extrainsatt skolbuss och att han inte alls skall köra förbi mitt jobb. Jag påpekar att det står si och så på bussen, och det var därför jag gick på. Han bryr sig ca 0% och släpper av mig mitt på vägen (som går åt fel håll). Inte bara spenderade jag pengar på biljett i onödan, jag fick dessutom gå extra långt eftersom jag var tvungen att ta mig tillbaka till punkt 1 innan jag kunde gå åt rätt håll. Madness!
Jag jobbade över en halvtimme idag, heh. Gillar att kunna avsluta det jag påbörjat. Dessutom är det najs med lite flextid på +plus+ så att jag kan ta ut det någon eftermiddag då jag är ännu tröttare. Peace out!

Unintentional ketchup-och-senap-matchning + megafötter på vift. Checka min fina resemugg though!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar