fredag 10 oktober 2014

Hoppas på att plats nummer två passar mig bättre.

När jag och min kontaktperson besökte biblioteket för att prata om den där möjliga praktikplatsen så visade det sig ganska snart att det blivit lite galet. Meningen är att de skall hitta en plats där huvudfokus inte är socialt samspel. Jag klarar av att jobba runt och med människor, men inte när mina arbetsuppgifter handlar om just socialt bemötande. Tjänsten i fråga innebar i princip enbart socialt bemötande, med funktionsnedsatta som dessutom behöver någon med extra kompetens. Fick dock detta mail här om dagen så here's hoping! Har inte bestämt mig än för om jag skall ta med någon eller inte. Naturligtvis borde jag göra det, eftersom jag känner att jag behöver stödet. Samtidigt rycker mitt Fröken Duktig-komplex in och talar om att jag minsann inte kommer ge ett gott intryck om jag har med mig en "barnvakt". Jobbet i fråga känns, for an aspie like me, väldigt lockande. I love me some arkivering.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar