fredag 3 oktober 2014

Idag lyssnade jag *äntligen* på Hesitant Alien för första gången! Iiiih!

Jag kan omöjligt sätta ord på mina känslor, så att de som ej väntat och hoppats lika länge som jag kan i närheten av förstå hur stort detta är. Jag fullkomligt älskar plattan. Jag hade höga förhoppningar efter Action cat och No Shows men wow. Jag älskar den mer än Danger Days (vars release för mig blev en stor besvikelse, även om jag lärt mig gilla den i efterhand) och jag behövde verkligen det här efter en ångestfylld dag. Zero Zero är ännu bättre än demoversionen som funnits tillgänglig, de tidigare ohörda låtarna är så jävla fantastiskt bra. The Bureau - så jäkla tung, Brother - hans röst är mer tålig och mångsidig än någonsin (att sluka röka gjorde nog sitt, vilket han själv också påpekat), Millions - mhmh very bra lyrics, Juarez - vet inte vad som hände men tror jag är lite mindre homosexuell nu.
Och vad vore en sanna-lyssnar-på-nytt-från-Gerard-post utan reaction pictures?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar