lördag 15 november 2014

Jag tror det börjar bli dags för en jobb-uppdatering!

Jag har nu arbetstränat (aka jobbat som ett as, men med rövigt lågt bidrag istället för lön) i ungefär en månad. Jag trivs så otroligt bra!! Kommer överens med alla arbetskamrater och känner redan att jag börjar bli en i gänget. Jag älskar att kunna se ut som jag vill utan att någon bryr sig speciellt mycket. Faktum är att jag vid flera tillfällen fått komplimanger för mina söta kläder (tror jag haft djur-mönstrat på mig varje gång, haha).
Mitt kontor börjar se lite hemtrevligare ut, och jag har äntligen fått alla datorprogram som jag/vi gått och väntat på (även om ett av dem fortfarande krånglar och IT inte riktigt vet varför). Jag är helt inne i systemet, vet i princip vart allt finns och hur allt skall göras. Jag kan till och med förbättra saker eftersom jag är noggrann, älskar att systematisera saker samt mer datorkunnig än min arkiv-kollega. Jag känner mig behövd och uppskattat, vilket är fantastiskt. Jag går till och från jobbet också, vilket är bra för mig som annars mest sitter i mitt rum och degar. Här kommer ett par saker jag är stolt över att jag klarat av denna månad, trots mina diagnoser.
- Ätit lunch + fikat tillsammans med de andra, varje dag.
(Även om jag spenderar resten av dagen och kvällen med att analysera allt jag sagt och leta fel).
- Jobbat full dag i princip alla dagar, trots att jag ibland är så utmattad att jag får feber.
- Samlat på mig flera timmar plustid på flexkontot, som jag kan använda vid behov.
- Kommit med egna idéer/förslag till förbättring samt uppgifter som bör utföras.
- Gått ner till den fullsatta matsalen (folk jag inte känner) och frågat efter lingonsylt då jag glömt min hemma på morgonen, trots att jag hade världens ångest över att göra detta. Dansade för mig själv i hissen efteråt.
- Gått ner helt själv till det stora kommunarkivet i källaren och hämtat upp akter som skall microfilmas (krångligt att hitta dit + mycket letande efter rätt akter + köra en tung vagn fram och tillbaka osv).

1 kommentar:

  1. Yay you! :D
    Har varit två veckor på mitt nya jobb och är också stolt över flera saker som jag hanterar bra :3 Jag har lite social ångest eller vad jag ska kalla det och blir väldigt trött av att vara social, spec med nya människor, men jag kämpar och det går bra. woop woop!

    SvaraRadera