onsdag 10 december 2014

Fy fan vad sjuk jag är.

Min hosta låter lite som Skorpans innan han dör och hamnar i Nangiala. Det kan väl ändå inte vara ett bra tecken? Vi var på julbord med jobbet i torsdags, och nu är - enligt chefen på sms - 10 personer hemma sjuka den här veckan. Kan ju tillägga att vi är typ 12-15 personer på hela avdelningen. Undrar vad den gemensamma nämnaren är. Det känns ju som att någon i köket eller serveringspersonalen är boven.
Min kollega i arkivet är också hemma sjuk, så det lär ju finnas en 2 mil hög pappersstapel som väntar på mig efter helgen. Till råga på allt så håller Försäkringskassan (FK) på och bökar med mig, as expected because myndighet. En gång råkade jag säga "åååh jag hatar myndigheteeer" i fikarummet, innan jag kom på att jag nu jobbar på en. Totally not awkward. Just nu så handlar det om sjukanmälan. På min tidigare praktikplats så använde jag exakt samma blanketter som jag gör nu, och skickade in dem en gång i månaden för att få ut mitt bidrag. På denna blankett skall en bland annat fylla i om en har varit sjuk under månaden. Tidigare har det aldrig varit några problem. Nu så har de börjat gnälla över att jag inte anmält mig även till FK, vilket de som sagt aldrig påpekat innan. Det handlar tydligen om att jag bara kan få sjukpenning om jag gjort det, och jag har aldrig ens hört något om sjukpenning tidigare. Eeeehm okej. Försökte sjukanmäla mig och fylla i att jag ville ha sjukpenning igår. Det gick till ungefär så här: 

FK: Har du sjukanmält dig? Ansök om sjukpenning.
Jag: *Klickar*
FK: Du kan inte få sjukpenning eftersom vi inte fått in en sjukanmälan.
Jag: *Gör en ny sjukanmälan*
FK: Du kan inte få sjukpenning eftersom vi inte fått in en sjukanmälan.
Jag: *Kollar kontoöversikt*
Kontoöversikt: Idag - sjukanmälan mottagen, Igår - sjukanmälan mottagen.
Jag: *Provar igen*
FK: Du kan inte få sjukpenning eftersom vi inte fått in en sjukanmälan.




 Hur som helst, tillbaka till hur synd det är om mig. Jag har slem i hela lungorna och kan inte ens hosta upp det pga har så utomjordiskt ont i halsen. Don't get me wrong, jag hostar oavbrutet ändå, men så fort jag inte tvångshostar som ett as så försöker jag att låta bli. Har sällan haft så här hög feber. Jag var riktigt orolig igår. Jag sluddrade verkligen och hade svårt att gå. Jag satt med en frusen brödskiva mot pannan och den smälte läskigt snabbt. Det måste för övrigt ha varit mitt mest glamourösa moment ever. Ever. 
Det är inte ofta jag är så sjuk så jag verkligen inte kan gå ur sängen, men jag har nog bara gjort det för att gå på toaletten och för att äta. On the plus side - mer tid till Tumblr och att spamma roliga MCR-tweets i PM med Paula. Jag planerar att skriva ut massor av Gerards tweets och sätta upp i mitt rum, för de misslyckas aldrig med att göra mig på bättre humör.
a small collection of tweets that instantly make my day 100x better

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar