måndag 9 februari 2015

Hemkommen efter en 'helg' i Stockholm med Paula och Gerard Way.

Jag är så stolt över mig själv för att jag blivit mer våghalsig när det gäller att träffa nya människor, nya vänner. Feministgruppen jag startade på Facebook för ungefär ett år sedan har givit mig många nya internetvänner, och jag träffar nu fler och fler av dem. Heja mig. Paula och jag lärde känna varandra på grund av MCR, och jag kände ganska direkt att det skulle klicka mellan oss även utanför datorvärlden. Jag hade rätt! Vi bestämde för några månader sedan att vi skulle se Gerard ihop när han kom till Stockholm i början av Februari. Vi bodde på Skanstulls vandrarhem precis som jag och Jae gjorde sist gång vi var där för att se MSI (på samma arena). Vi fick nöja oss med platser i ett fyrabäddsrum denna gång, men det var najs ändå. Vi var lite väl optimistiska när det kom till köandet eftersom det var uppenbart att många missat att han ens skulle ha en spelning i Sverige. Tillräckligt många visste om det för att vi skulle hamna bakom hundratals köande människor, visade det sig. Woops. Aja, vi kom faktiskt ganska långt fram ändå som tur var. Vi pendlade mellan tredje och fjärde raden skulle jag nog säga. Tyvärr var det en av de trängsta konserternågon av oss varit på. Det var svårt att se, och luften låg som ett varmt kvävande täcke över oss. Jag hade nog kunnat njuta mer av Gerard och musiken om jag inte samtidigt behövde fokusera på att inte svimma. Dessutom misstänker vi att han inte var på superpeppigt humör inför just vår spelning (hans Twitter är ganska avslöjande), och därav rörde han sig inte jättemycket på sven etc. Trist, men I'm not one to complain. Jag har sett Gerard. Weeeeh. Han var så fin och pausade för att prata om transrättigheter och mental illness. Och naturligtvis för att samla ihop alla strumpor folk kastade till honom...hahaha. Long story. Han fick en superfin feministflagga där det stod ((((((FEMINSIT VIBES))))), also a long story. Förhoppningsvis kommer han hit även 2016, när han hunnit släppa ännu ett album.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar