fredag 6 mars 2015

Nu har jag fått min första riktiga lön och det kändes obeskrivligt bra.

Det känns fortfarande lite som att det inte har hänt på riktigt. Jag har aldrig haft så här mycket pengar. har aldrig kunnat ha ett sparkonto att sätta undan något till. Plötsligt känns det inte helt omöjligt att flytta hemifrån (helst) innan sommaren. Jag behöver space nu och jag behöver få vara min egen. Det är dags. Tyvärr planerade jag ju inte att stanna i Uddevalla och har därför inte stått i bostadskö länge alls. Så vem vet hur lång tid det tar... men det är i alla fall inom sikt på ett annat sätt nu. Funderar på hur smått jag kan tänka mig att bo. Det finns en lägenhet (som jag med 99,9% säkerhet inte kommer få, men ändå) som är 23kvm i storlek med kokskåp. Först kändes det alldeles för litet, men sedan kom tankarna på hur billig hyran är, hur bra läget är, hur mycket jag kan göra med den pga den smarta planlösningen och hur mycket eller lite en bänkugn kostar etc. Jag är så himla pepp. Önskar jag hade ett större ställe att förvara saker på än några golvplankor på vinden. Har köpt och fått lite småsaker en längre tid, till framtida lya, men jag har liksom inte plats för att skaffa saker egentligen. Vilket suger då jag vill slippa köpa allt på en gång sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar